Oblékli jsme se do nového
Oblékli jsme se do nového. S tímto biblickým tvrzením vstoupila ostravsko-opavská diecéze do nového liturgického roku. V pondělí 2. prosince představila nový web ve svěží vizuální identitě.
Ostravsko-opavská diecéze má novou vizuální identitu z dílny mladých grafiků Magdalény a Ondřeje Feilhauerových. „Příběh naší spolupráce se začal psát již v létě 2023. Trápilo nás, že vizuální produkty našich diecézních aktivit postrádaly jednotnou linku,“ shrnuje biskup Martin David.
Diecéze jako živá stavba
Doposud se diecéze prezentovala prostřednictvím loga svého biskupství, které vycházelo z heraldického znaku. „V časech rychlé komunikace na sociálních sítích vnímáme, že se města a obce kromě erbů prezentují také se současnými vizuálními prostředky. Logo má ukázat, že jsme živou stavbou složenou z 276 farností, pastoračních center a projektů, mnoha aktivních žen a mužů, rodin, společenství i zasvěcených osob,“ zdůrazňuje P. Daniel Vícha – biskupský vikář pro pastoraci, vzdělávání a evangelizaci. Nové logo diecéze neruší dosavadní prezentaci biskupství v úředních nebo obchodních účelech. Pro prezentaci diecézních aktivit, webové stránky a sociální sítě ale vznikla nová vizuální identita.
„Spojeni vírou stavíme mosty.“ To je její hlavní slogan, který vychází z pestrosti Moravskoslezského kraje a Jesenicka. „Pro naši ostravsko-opavskou diecézi je vlastní, že spojuje: Ostravu a Opavu, Moravu a Slezsko, průmyslovou a horskou krajinu. Ale především spojuje lidi, kteří zde žijí a mohou se lišit – vyznáním, sociální situací, jazykem nebo politickými názory. Jsme přesvědčeni, že tyto rozdíly může překlenout jedině Kristus. Právě on je svorníkem mostů, které chceme mezi lidmi stavět,“ vysvětluje biskup Martin David.
Samotné logo se skládá z oblouku, který grafici odvodili z tvaru písmen charakteristické diecézní zkratky DOO. Červená kostka uprostřed mostního oblouku představuje nejen spojovník mezi slovy „ostravsko-opavská“, ale zejména Krista, ve kterém jsme spojeni. Základní barevnost v modré a červené také vyplývá z diecézního znaku.
Stručnou prezentaci logomanuálu naleznete ZDE. Kompletní katalog logomanuálu a stručnou verzi pro grafiky najdete ZDE.
Infoportál, který zrcadlí dění v diecézi
Nové logo se již propisuje také na diecézní webové stránky, kterým zůstává typická doména www.doo.cz. Uživatelé na něm ale najdou zprávy z diecéze i základní informace v přehlednější podobě než dosud. „Design našeho webu měníme bezmála po desíti letech. Za tu dobu se výrazně proměnilo využívání internetu. Naše stránky nebyly komfortní pro uživatele mobilních telefonů, kterých je čím dál více. Víme, že některé informace na webu dlouhodobě chyběly, nebo naopak byly roztroušeny na více místech,“ dává příklad biskup Martin. Nový web z dílny zkušeného webdesignéra Lukáše Pavelce umožní mj. vyhledávání bohoslužeb nebo lepší přístup ke kontaktům na farnosti i jednotlivé pracovníky biskupství. Cíl ale zůstává stejný: mít v diecézním webu infoportál, který zrcadlí dění v diecézi spolu s pečlivě aktualizovaným kalendářem akcí. Pokud byste nějakou informaci z diecéze na novém webu nemohli najít, kontaktujte nás na e-mailu: oelbel@doo.cz.
Diecéze vstupuje na Instagram
Ostravsko-opavská diecéze s novým církevním rokem rozšiřuje své mediální projekty o novou platformu.
Krátce po uvedení nové vizuální identity z dílny grafiků Magdalény a Ondřeje Feilhauerových a nového webu vzniklého díky spolupráci s webdesignérem Lukášem Pavelcem přichází ostravsko-opavská diecéze s další novinkou – instagramovým účtem. Přidává se tak k pražské, olomoucké, plzeňské a litoměřické diecézi, které své profily na této sociální síti již mají. „Víme, že mladší lidé mění Facebook za jiné sítě. Chceme, aby je kvůli tomu naše zprávy nemíjely, a proto od nového církevního roku vstupujeme také do vod Instagramu,“ zve ke sledování nové stránky biskup Martin.
Na Instagramu bude tiskové oddělení biskupství zveřejňovat nejen zprávy z diecéze, ale chystá také speciální formáty určené přímo pro tuto sociální síť.
Převzato z webu:https://doo.cz/